Monday, May 25, 2009

The Lake House



Malam kelmarin dok melayan citer The LAke House...citer lama tapi cukup menyentuh perasaan...huhu


Lakonan Sandra Bullock (Kate Foster - Doktor) dan Keanu Reeves (Alex Wyler - Arkitek) ...percintaan dua zaman...percintaan yang dijarakkan oleh perbezaan tahun...2 tahun...tapi pada tarikh dan waktu yang sama…dan komunikasi hanya melalui mailbox kat lake house jer...kiranya kalo xde mailbox tue..terputusla hubungan...kot...walaupun pada awalnya hanya untuk mengungkap misteri mailbox...

Untuk merealisasikan hubungan, masing2 berjanji untuk berjumpa pada tahun kehidupan Kate (2006). Dan Alex telah membuat tempahan kat restoran 2 tahun sebelum (sebab Alex berada 2 thn awal dr Kate) untuk berjumpa dengan Kate. Sampai ke akhirnya Alex tak muncul. Akhirnya Kate pasrah dan sedar bahawasanya percintaan mereka hanya mimpi. DAn bersedia untuk menerima orang lain dlm hidupnya.

Di awal penghujung cerita ni, Kate dan teman lelakinya membuat temujanji untuk membeli rumah dan terpandang lukisan Lake House. BArulah dia sedar bahawasanya arkitek yang dia jumpa adalah adik Alex. Dan ceritanya Alex sudah meninggal sebelum temujanji mereka.

Nak jadikan ceritanya, setelah mereka berdua sedar apa sebenarnya yang terjadi, mereka berusaha untuk mengubah apa yang bakal terjadi (atau sudah terjadi) untuk merealisasikan impian mereka. Akhirnya mereka telah berjaya merealiasikan impian mereka untuk jumpa secara real. KAte melalui mailbox berjanji untuk menunggu Alex kat Lake House. Dan akhirnya…ending of the story…Bersatula juga cinta diorang…huhu
mmm...kalau semua ni wujud dan kita boleh mengubah sejarah apa agaknya yang akan terjadi? Tak tau la…walau camner pun aku senang dgn apa dan siapa aku sekarang….mudah-mudahan aku dipermudahkan jalan dan hari mendatang yang akan aku tempuhi….


No comments:

Post a Comment